A közösségi média marketing, angolul a Social Media Marketing, vagy SMM, közösségi web szolgáltatások felhasználása vállalatok, intézmények, valamint termékek és szolgáltatások megismertetésének marketing céljaira. Gyakran az online marketing vagy Internet marketing szinonimájaként is alkalmazzuk, noha ezek tágabb értelműek és többet foglalnak megukba. Az SMM egyben techno-divatos kifejezés is.
Az online közösségi hálózatépítés lehetővé teszi egyének, vállalkozások és más szervezetek közvetlen kapcsolattartását, a gyors és nyilvános információ- és véleménycserét. Amikor vállalkozások közösségi médiákhoz csatlakoznak, potenciális és már meglevő ügyfeleiket közvetlenül megismerhetik.
A tradicionális reklámhordozók a nyomtatott és elektronikus (rádió, televizió) média. 2015-ben az Internet mindkettőt megelőzte. 2018-ra 2.8 millárd online felhasználót várhatunk, ami a Föld lakosságának 30%-át is meghalaja és soha nem látott új, globális kommunikációs csatornát nyit meg.
Közösségi média menedzselés
Média menedzselés
Ügyfeleink közösségi médiatevékenységének támogatására összpontosítunk:
- Piackutatás, piac- és versenyelemzés
- Közösségi média marketing terv készítése
- Tartalomtervezés és tartalom építés
- Fizetett reklám kampányok előkészítése, menedzselése
- Kampányok hatékonyságának mérése
- Piaci versenytársak tevékenységének nyomonkövetése
- A természetes, meglevő vagy újonnan készítendő (un. organic presence) online csatornák menedzselése (weboldal, blog, közösségi média fiókok, oldalak stb.)
- Saját weboldalak, blogok regisztrációja Internet keresőmotorokban, web forgalomanalizációs szolgáltatásokban, keresőmotor optimalizálás (Google, Bing, Yahoo, Googel Analytics, Search Engine Optimalization – SEO stb.)
Közösségi média reklámkampányok
Kampányok
A közösségi média reklámkampányok koncentrált és összehangolt marketing tevékenységet jelentenek, amelyek az üzleti célokban megfogalmazottak szerint egy vagy több közösségi médiacsatornán zajlanak. A kampányok célzottak és mérhetőek.
- Kampány célok meghatározása (brand építés, értékesítési célok, termék- és szolgáltatás ismertetés, arculatépítés vagy javítás)
- Reklámtartalom megtervezése és felépítése (szöveg, képek, infografika, video, stb.)
- Fizetős reklám csatornák megnyítása és fiókkarbantartás (pl. Google, Facebook, Twitter)
- Hirdetői fiókok menedzselése, kampányok felépítése, figyelése, módosítása, hatás- és eredményfigyelés
- Organikus csatornák, mint saját weboldalak, blogok stb. felhasználása kampánycélokra és keresőmotor optimalizáció kampányokra (SEO, Google Analytics stb.)