A hagyományos domináns hirdetési csatornák a nyomtatott és elektronikus médiára építettek, mint pl. újságok, szórólapok, plakátok, rádió és televízió. A 2000-es évektől kezdve az Internet, mint online, interaktív és digitális média átvette a vezető szerepet, miközben a hagyományos média jelentős hanyatlásnak indult.
Az Internet marketing (IM) összefoglalja mindazon marketing, PR és kommunikációs tevékenységeket, amelyeket az Interneten keresztül végezhetünk és ahol a média fogyasztók és az ügyfelek asztali számítógépeket, okostelefonokat, táblagépeket, interaktív televíziókat és más digitális médiát használnak. Magában foglalja a webet felhasználó, összehangolt PR, kommunikációs, marketing és hírdetési üzleti tevékenységeket, amelyek többek között létrehozzák vagy emelik egy márka, vagy brand ismertségét, új közvetlen kommunikációs csatornákat nyitnak a meglevő és potenciális új ügyfelek felé és támogatják a közvetlen online értékesítést, valamint közszolgáltatásokat valósíthatnak meg.
Az Internet marketing szinonimájaként a digitális marketing és az online marketing kifejezésekkel is találkozhatunk.
A szakértői szolgáltatásokat három fő területre oszthatjuk:
1. Web site marketing egy vállalat, intézmény vagy magánszemély Internetes jelenlétének, webes oldalainak megismertését és reklámozását tartalmazza, mint amelyek például a kereső motorokban és online szolgáltatóknál regisztráció, web használat figyelemmel kisérése és elemzés, kereső motor reklámozás (SEM), online kampánymenedzselés, kereső motor találati és listázási optimalizálás (SEO).
2. Email marketing elektronikus levelezési csatornán keresztül közvetlen kommunikációt és reklámozást valósíthat meg meglevő vagy potenciális új ügyfelek felé.
3. Közösségi média, vagy social media marketing (SMM) PR, kommunikáció, valamint értékesítési és reklámozási tevékenységet végez olyan közösségi online szolgáltatásokon keresztül, mint a Facebook, Twitter, YouTube vagy Instragram.